בשנים האחרונות אנו עדים לתנועה ירוקה הסוחפת את העולם, כחלק מתנועה זו ומהתפיסה המוסרית של תומכיה אשר אינם מוכנים להתפשר על יופי ואסתטיקה, מעבדות מסביב לעולם החלו לפתח שיטות כדי לייצר את האבן הנחשקת מכל, היהלום.

איך מייצרים אותם?

יהלומי מעבדה קיימים כבר עשורים, כדי לענות על צרכים תעשייתיים וטכנולוגיים, אך בשנים האחרונות החלו לייצר את יהלומי המעבדה לשימוש בתכשיטים, יהלומים אלה מיוצרים בשתי שיטות CVD וHPHT, שיטת לחץ גבוה וטמפרטורה גבוהה או שיקוע כימי, כאשר בשתי השיטות ניתן לייצר יהלומים בצבעים וחיתוכים שונים.

האבן המוסרית יותר

אחת הסיבות למחיר הגבוה של יהלומים, היא הקושי להשיגו והמאבקים שמתנהלים סביבו, יהלומים טבעיים שראויים לשימוש הם נדירים, תהליך הייצור של יהלומים בטבע הוא נפיץ ועל כן ישנם יהלומים רבים שפשוט אינם מתאימים לשימוש בתכשיטים או אפילו בתעשיות אחרות. בנוסף לכך, על מנת למצוא יהלומים יש להקים מכרות גדולים באזורים בעלי תנאי אקלים קשים ולהעסיק מאות כורים. הדבר מוביל לכך שפעמים רבות מכרות יהלומים מתנהלים בצורות שאינן מוסריות כדי לחסוך בכסף, כמו העסקה בכפייה או עבודת ילדים.

יהלומי מעבדה בניגוד לכך, אינם דורשים כרייה בקנה מידה כה גדול, ואפשר לעצב אותם כך שיהיו ראויים לכל דבר. תמיד ניתן לדעת מהיכן הם מגיעים ואין חשש שבמהלך שרשרת האספקה מישהו נפגע מייצורם.

האבן הירוקה יותר

אותו תהליך כרייה של יהלומים טבעיים מוביל להשפעות אקולוגיות משמעותיות, דרוש ציוד כבד לכרייה ודרושה אדמה שבדרך כלל נמצאת בשטח מחייה של בעלי חיים, טביעת הרגל האקולוגית של כריית יהלומים טבעיים היא גדולה ביותר. יהלומי מעבדה בניגוד לכך, מיוצרים בסביבה מבוקרת, ללא פגיעה בטבע או באדם.

מחיר יהלומי מעבדה

מחיר יהלומי מעבדה נקבע על פי הערך של יהלומים טבעיים, מידי חודש מפורסם מדד רפפורט, על שמו של היהלומן היהודי מרטין רפפורט. הערך הכספי של יהלומי מעבדה נקבעים על פי רמת החיתוך, הבהירות והצבע של היהלום, מחיר יהלום מעבדה הזהה ליהלום טבעי באותה רמה בכל המדדים, יעלה כחצי ממחיר היהלום הטבעי.

איפה קונים יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה הם מדויקים, נוצצים ובשלל צבעים, הכל לפי העדפותינו. אז איפה קונים אותם?

(לונה אורו) מציעים יהלומים המיוצרים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, היהלומים שלנו מיוצרים בשיטת CVD במגוון גדלים, רמות טוהר ומחירים. מצמידי טניס ועד טבעות איטרניטי, תוכלו למצוא כאן את המחירים הנוחים ביותר ליהלומים האיכותיים והיוקרתיים ביותר.

כל שנותר לך לעשות הוא לבחור את המוצר בו חשקת ביותר וליהנות מיהלומים עם ערך ערכי וסביבתי נוסף. לפרטים והזמנות, צרו קשר.