לונה אורו תכשיטי יהלומי מעבדה

מה הם יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה הם יהלומים מעשה ידי אדם, שנוצרו בסביבה מבוקרת, בעוד שיהלומים טבעיים נוצרים באופן טבעי במעטפת כדור הארץ. הם זהים מבחינה כימית, פיזית ואופטית ליהלומים טבעיים ולכן בשנים האחרונות הפכו לבחירה פופולרית עבור אנשים רבים.

איך מייצרים אותם?

יהלומי מעבדה קיימים כבר עשורים, כדי לענות על צרכים תעשייתיים וטכנולוגיים, אך בשנים האחרונות החלו לייצר אותם לשימוש בתכשיטים. יהלומים אלה מיוצרים בשתי שיטות- CVD וHPHT, שיטת לחץ גבוה וטמפרטורה גבוהה או שיקוע כימי. בשתי השיטות ניתן לייצר יהלומים בצבעים וחיתוכים שונים.

היהלום המוסרי ביותר

אחת הסיבות למחיר הגבוה של יהלומים, היא הקושי להשיגו והמאבקים שמתנהלים סביבו. תהליך הייצור של יהלומים בטבע הוא נפיץ ולכן יהלומים טבעיים שראויים לשימוש הם נדירים. יהלומים רבים אינם מתאימים לשימוש בתכשיטים או אפילו בתעשיות אחרות. בנוסף לכך, על מנת למצוא יהלומים יש להקים מכרות גדולים באזורים בעלי תנאי אקלים קשים ולהעסיק מאות כורים. הדבר מוביל לכך שפעמים רבות מכרות יהלומים מתנהלים בצורות שאינן מוסריות כדי לחסוך בכסף, כמו העסקה בכפייה או עבודת ילדים.

יהלומי מעבדה בניגוד לכך, אינם דורשים כרייה בקנה מידה כה גדול, ואפשר לעצב אותם כך שיהיו ראויים לכל דבר. תמיד נדע מהיכן הם מגיעים ואין חשש שבמהלך שרשרת האספקה מישהו נפגע מייצורם.

היהלום הירוק ביותר

תהליך הכרייה של יהלומים טבעיים מוביל להשפעות אקולוגיות משמעותיות. לכרייה דרוש ציוד כבד ואדמה שבדרך כלל נמצאת בשטח מחייה של בעלי חיים. טביעת הרגל האקולוגית של כריית יהלומים טבעיים היא גדולה ביותר. יהלומי מעבדה בניגוד לכך, מיוצרים בסביבה מבוקרת, ללא פגיעה בטבע או באדם.

מחיר יהלומי מעבדה

מחיר יהלומי מעבדה נקבע על פי הערך של יהלומים טבעיים, מידי חודש מפורסם מדד רפפורט, על שמו של היהלומן היהודי מרטין רפפורט. ערכם נקבע על פי רמת החיתוך, הבהירות והצבע של היהלום. מחיר יהלום מעבדה הזהה ליהלום טבעי באותה רמה בכל המדדים, יעלה כחצי ממחיר היהלום הטבעי.

איפה קונים יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה הם מדויקים, נוצצים ומגיעים בשלל צבעים, אז איפה קונים אותם?

בלונה אורו תוכלו לרכוש תכשיטי יהלומים המיוצרים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. היהלומים שלנו מיוצרים בשיטת CVD במגוון גדלים, רמות טוהר ומחירים. צמידי טניס, טבעות סוליטר שרשראות דיאנה ועוד. תוכלו למצוא אצלנו את המחירים הנוחים ביותר ליהלומים האיכותיים והיוקרתיים ביותר.

כל שנותר לך לעשות הוא לבחור ולהנות מיהלומים עם ערך ערכי וסביבתי נוסף.

לפרטים והזמנות צרו קשר.